Κυνηγι κ Φυση στην Αρκαδια |
---|
Κυνήγι κ Φύση |
ΑΛΜΑΝΑΚ |
---|
Ο ΚΑΙΡΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΚΑΔΙΑ |
---|
ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ |
---|
ONLINE ΧΡΗΣΤΕΣ |
---|
We have 36 guests online |
Η θέση Δήμου Γορτυνίας για τις μετακινήσεις μαθητών & συγχωνεύσεις σχολείων |
![]() |
Ο Δήμαρχος Γορτυνίας Γιάννης Γιαννόπουλος, παραβρέθηκε στη σύσκεψη που πραγματοποίησε το Υπουργείο Παιδείας με τους δημάρχους και τους εκπροσώπους της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης από όλη την Ελλάδα για ζητήματα Εκπαιδευτικής Πολιτικής στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και πραγματοποίησε τοποθέτηση, θέτοντας τα σημαντικά ζητήματα Παιδείας που αφορούν τον Δήμο Γορτυνίας καθώς και την πολιτική κατεύθυνση της δημοτικής αρχής εν όψει των επικείμενων αλλαγών. Στην ειδική αναφορά του για το ζήτημα της μεταφοράς των μαθητών, απάντησε η Υπουργός Άννα Διαμαντοπούλου. Εμείς στο δήμο Γορτυνίας αντιμετωπίζουμε πολιτικά, ένα κεντρικό ζήτημα: Πως μπορεί να δημιουργηθεί βιώσιμη και αειφόρος ανάπτυξη στην επαρχία της Ελλάδας. Σε αυτό το μοντέλο της βιώσιμης και αειφόρου ανάπτυξης πρέπει να εντάσσεται και η εκπαίδευση, η Παιδεία. Επομένως το ζήτημα για την εκπαίδευση στην επαρχία δεν είναι οργανωτικό ζήτημα, είναι πολιτικό ζήτημα. Να αναφέρω μία παράμετρο: Όταν θέλουμε να δημιουργήσουμε οικονομική ανάπτυξη στη Γορτυνία, όταν θέλουμε να έρθουν άνθρωποι να επενδύσουν στην περιοχή αυτοί οι άνθρωποι, θα πρέπει να βρουν εκεί κάποια σχολεία, κάποιου επιπέδου εκπαίδευση για τα παιδιά τους. Δε θα έρθει κάποιος επιχειρηματίας να επενδύσει στην περιοχή αν δε μπορεί ταυτόχρονα και η οικογένειά του, το παιδί του, να έχει ισοδύναμη τουλάχιστον εκπαίδευση με αυτή που θα είχε σε μία άλλη περιοχή. Άρα για μας η συζήτηση αυτή θα έπρεπε να ξεκινάει από το θέμα της σημερινής κουβέντας: «τοπική αυτοδιοίκηση και εκπαίδευση». Πως αυτά τα δύο συνδέονται; Ίσως είναι ένα ζήτημα το οποίο δε μπορούν να το λύσουν υπηρεσιακοί παράγοντες γιατί ότι επαφές που έγιναν μέχρι τώρα ήταν σε επίπεδο υπηρεσιακό. Να αναφέρω και ένα άλλο στοιχείο. Κακώς ξεκίνησε αυτή η συζήτηση και μιλήσαμε για συγχωνεύσεις. Δεν έπρεπε καν να μπει αυτό το θέμα στον κύκλο της συζήτησης, στην ημερήσια διάταξη, το θέμα «συγχώνευση». Αυτό το οποίο πρέπει να μπει ως θέμα είναι «η οργάνωση εκπαίδευσης στα πλαίσια της μεταρρύθμισης του Καλλικράτη». Ας μη ξεχνάμε το ψυχολογικό κλίμα της εποχής, τις περικοπές, το σφικτό οικονομικό πλαίσιο, ήρθε και η φρασεολογία της «συγχώνευσης», που διώχνει τον κόσμο από τη διαδικασία του διαλόγου. Δε μπορούμε λοιπόν να συζητάμε για μία μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση έχοντας βγάλει την κοινωνία απέξω. Εμείς είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε μία ευρεία διαβούλευση για το θέμα στην περιοχή της Γορτυνίας. Να συζητήσουμε με τους γονείς με τους μαθητές με τους εκπαιδευτικούς αλλά δε μπορούμε να συζητάμε με αφετηρία το θέμα της συγχώνευσης. Στη διαδικασία αυτή μπορεί να προκύψει και η ανάγκη για συγχωνεύσεις, για να είναι τα σχολεία πιο ισχυρά, πιο συγκεντρωμένα αλλά όπως είπε και κάποιος προηγούμενος ομιλητής, η πολιτική δεν είναι οργανωτικό ζήτημα είναι και ψυχολογία είναι και έμπνευση είναι και ενθουσιασμός. Όσον αφορά τώρα ένα πρακτικό θέμα, υπάρχει κάποιο τελεσίγραφο του ΚΤΕΛ του νομού Αρκαδίας, μέ το οποίο ανακοινώνει ότι από αύριο σταματάει τις μεταφορές μαθητών. Αυτό το θέτω εις γνώσιν του Υπουργείου Παιδείας. Να δούμε τι γίνεται γιατί ο δήμος αυτή τη στιγμή, χωρίς να έχει ουσιαστικές αρμοδιότητες, χωρίς να έχει χρηματοδότηση, είναι αυτός ο οποίος δέχεται τις διαμαρτυρίες των δημοτών. Ως δήμος όμως δε μπορούμε να κάνουμε τίποτε, αφού το ζήτημα αφορά το ΚΤΕΛ ολόκληρου του νομού Αρκαδίας. Και ξέρω ότι υπάρχει γερή χρηματοδότηση του ΚΤΕΛ Αρκαδίας, ξέρω επίσης ότι το θέμα συνδέεται με τα δρομολόγια στις άγονες γραμμές. Αυτό είναι ένας γρίφος τον οποίο πρέπει να λύσουμε αλλά θα πω χαρακτηριστικά ότι με τα ποσά που ακούγονται για το ΚΤΕΛ -χωρίς εμείς να ξέρουμε πόσα χρήματα ακριβώς παίρνει το ΚΤΕΛ του νομού Αρκαδίας για την εκπαίδευση- αλλά για την τάξη μεγέθους που ακούω με τα λεφτά αυτά ο δήμος θα μπορούσε να πάρει 3-4 λεωφορεία και να έχει και το προσωπικό και να αναλάβει ο δήμος τις μεταφορές. Γιατί έτσι θα μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε τον δημότη. Θα ξέρει ότι με εμπιστοσύνη παραδίδει το πρωί το παιδί του στους εκπροσώπους του σχολείου -είτε αυτοί είναι οδηγοί είτε συνοδοί- το πάνε στο σχολείο λάβει εκπαίδευση υψηλού επιπέδου -να έχουμε δυνατότητα παροχής ιντερνετ για παράδειγμα και στην ορεινή και δυσπρόσιτη Γορτυνία- και να το παραλαμβάνει το μεσημέρι περιποιημένο, χωρίς να έχει αγωνία για την ασφάλειά του και για την διάρκεια της ημέρας, αν έτρεξε να προλάβει ή αν άργησε το πρωί. Σας ευχαριστώ εύχομαι να βγει κάτι καλό από τη συζήτηση αυτή. Υπουργός Άννα Διαμαντοπούλου: Πηγή: Καλημέρα Αρκαδία Η θέση του Δημάρχου Γορτυνίας Γιάννη Γιαννόπουλου όπως διατυπώθηκε στην σύσκεψη του υπουργείου Παιδείας με εκπροσώπους της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, θέτει με σαφήνεια τόσο το σοβαρότατο πρόβλημα της μετακίνησης μαθητών, όσο και το θέμα της συγχώνευσης σχολείων.
Arcadians
|