WELCOME

Ζυγά ζυγά που περπατάς
και τη μεσούλα σου κρατάς,
κάνεις τους νιους και σκάζουνε,
τους γέρους και πλαντάζουνε,
κάνεις και μένα τ' ορφανό,
παίρνω μαχαίρι να σφαγώ.
Μη σφάζεσαι λεβέντη μου
και 'γώ σε κάνω ταίρι μου

Από την Τρίπολη στον Λούσιο Print

Το Σάββατο 21/6/08 στις 8 το πρωί, συγκεντρωθήκαμε στην Κεντρική Πλατεία της Τρίπολης και με μικρό λεωφορείο πήγαμε στη Δημητσάνα, όπου μετά από επίσκεψη & ξενάγηση στο τοπικό Μουσείο Υδροκίνησης, περάσαμε απέναντι πάνω από το Λούσιο (απ’το πέτρινο γεφύρι της Μονόπορης) και φτάσαμε στη (νέα) Μονή Φιλοσόφου, μέσω του αντικρινού χωριού Ζάτουνα.

Φάγαμε λουκούμι από το μοναδικό μοναχό και με τα πόδια κατεβήκαμε το - νεόχτιστο στην αρχή - μονοπάτι (τμήμα του ευρωπαϊκού Ε32) και περιπατώντας παράλληλα με το ποτάμι, αφού περάσαμε έξω από το ‘’παλαιό’’ & εγκαταλειμένο μοναστήρι του Φιλοσόφου, φτάσαμε στην πρώτη σιδερένια γέφυρα του ποταμιού και ξαναπεράσαμε απέναντι, όπου ανεβαίνοντας δύσκολα, επισκεφτήκαμε την - κολλημένη στο βράχο - Μονή Ιωάννη Προδρόμου.

Κατεβήκαμε πάλι προς την ορμητική κοίτη του ποταμιού και φτάσαμε στο δεύτερο (υψηλό) σιδερένιο γιοφύρι.

Περάσαμε ξανά απέναντι & περπατώντας παράλληλα με τον αφρισμένο & θορυβόδη Λούσιο, φτάσαμε στο εκκλησάκι του Άγιου Ανδρέα και περιηγηθήκαμε στον αρχαιολογικό χώρο των λουτρών του Ασκληπιού.

Κάτω από το πέτρινο γεφύρι του Κόκορη, ξεκουραστήκαμε, δροσιστήκαμε στα κρύα & λευκά νερά του ποταμιού και φάγαμε ντομάτες, ελιές, αγγούρια, ψωμί, τυρί & καρπούζι.

Περπατάγαμε περίπου τρείς ώρες, σε σχετικά δύσκολο μονοπάτι. Η χαρά μας ήταν πρωτόγνωρη, δυνατή & απερίγραπτη. Άνθρωποι - κάποιας ηλικίας & καπνιστές - αλλά κυρίως 70-80-90&100 κιλών, ανεβαίναμε σαν τα κατσίκια (αλλά αργά-αργά) στις όχθες του ωραιότερου ποταμιού της Πελοποννήσου, ρουφώντας ''δυνατά'' τον καθαρό & δροσερό αέρα των βουνών, απολαμβάνοντας το καταπληκτικό Αρκαδικό τοπίο και αγγίζοντας την υπέροχη χλωρίδα της πλαγιάς και των βράχων του φαραγγιού με τις ποικίλες μυρουδιές της.

Το μεσημέρι κατά τις τέσσερις, φύγαμε με το πουλμανάκι προς Τρίπολη (μέσω Στεμνίτσας, Μουλατσίου, Μεγαλόπολης) όπου καθίσαμε στο τραπέζι που είχε στρωθεί στη Δεξαμενή (κολοκυθοκορφάδες, σκόδρο τουρσί, χόρτα περβολίσια κοκκινιστά, βορβιά, χορτόπιττες κλπ.).

Ήταν η τρίτη εκδρομή που κάνουμε μετά το αρχαίο θέατρο στον Ορχομενό, (όπου παρακολουθήσαμε αποσπάσματα από την Ειρήνη του Αριστοφάνη, από τον Ερασιτεχνικό Θίασο της Δάλκου) και την Τρίπολη του Αϊ Γιαννιού του Ρηγανά.

Στην εκδρομή συμμετείχαμε οι παρακάτω:
1.   Ανδρουτσόπουλος Σωτήρος
13.  Σέμπος Τάκης
14.  Τραγάς Κώστας
15.  Χάγιος Χρήστος

Για την επόμενη εξόρμησή μας, εκτός απ’ αυτούς απευθύνουμε από τώρα πρόσκληση και στους παρακάτω (ντόπιους & μή), που συχνά συμμετέχουν, αλλά οπωσδήποτε σφοδρά επιθυμούν:
Βέμμο Κώστα, Γιαλή Πέτρο, Δελή (καρκαμπά) Χρήστο, Δελφάκη Νίκο, Ζαϊμη Κωστάκη, Ζαχαριά Κώστα, Ζαφειρόπουλο Γιώργο & Στέλιο, Ηλιόπουλο Κώστα, Θεοδωρέλο (μπαλαφάρα) Παναγιώτη, Θεοφανόπουλο Τάκη, Καβουρίνο Θοδωρή, Κακουργιώτη Γιώργο, Καλόγρη Βαγγέλη, Κανελλόπουλο (σίβορι) Χρήστο, Κάνταρο Βαγγέλη, Καρύδη (βάσουλα) Βασίλη, Κουστένη Κώστα, Μάγκλαρη Ανδρέα, Μεγρέμη Σίμο, Μποζόπουλο (Τσίτσο) Γιώργο, Μπουζαλά Βασίλη, Μπουλουγούρη Τάκη, Μπρούσαλη Κώστα, Νάτση Κώστα, Ντελόπουλο (κούτσαβο) Γιώργο, Παπανικολάου (φαντόμ) Γιώργο, Παπαχρηστόπουλο Ντίνο, Παραλά Γιάννη, Πετρόγιαννη Γιάννη, Πουλόπουλο Γιώργο, Ραδαίο Γιώργο, Σεβδαλή Μάκη, Σώτηρα Γιώργο, Ταλούμη Κώστα, Τσαγκαδόπουλο Μπάμπη, Χαριτόπουλο Γιώργο..... και άλλους πολλούς, πάρα πολλούς.

Από την παρέα μας στην εκδρομή αυτή, έλειπε ο Τραχανάς Χρήστος (από του Ματζαγρά), που όμως ήταν στον Ορχομενό, αλλά ''έφυγε'' ξαφνικά - εδώ και δυό μήνες - στην Αμερική όπου έμενε και στη μνήμη του οποίου αφιερώνεται το κείμενο αυτό.

Θυμηθήκαμε τους φίλους που μας έφυγαν νωρίς: Όθωνα Τσαμπλάκο, Τάκη Γυφτόπουλο, Δημήτρη Μπαγέρη, Χρήστο Μπιρμπίλη, Τρύφωνα Φωτόπουλο, Μιχάλη Δεληβοριά, Ντουντόπουλο, Μονάντερο, Μπενόπουλο, Αγγελάκο, Παπαγεωργάκη, Καρύδη και άλλους.

Μάγκλαρης Κώστας

υγ:  η φωτό είναι από το Arcadians.gr